Звоните прямо сейчас:
+38 (044) 221-27-02
Пишите прямо сейчас:
help102@ukr.net
Новости
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ СУДОВОЇ СИСТЕМИ В УКРАЇНІ

 

на 2015–2019 роки

Вступ

Наразі як перед українською системою юстиції взагалі, так і перед судовою системою зокрема постають серйозні виклики. Громадськість активно критикує суддів та суди через відсутність незалежності, неупередженості, прозорості та підзвітності. Необхідно відновлювати довіру суспільства до судової системи. І представники судової влади  готові здійснювати для цього конкретні кроки та дії.

Стратегія розвитку судової системи в Україні (СРССУ) є одним з етапів впровадження Стратегічного плану (СП) розвитку судової влади України, ухваленого на XI З’їзді суддів України, який є вищим органом суддівського самоврядування. Ця Стратегія будується на стратегічних цілях, визначених в СП, і одночасно визначає більш конкретні дії, результати, кінцеві результати, ефект та вплив запланованих дій.

Прийнята в часи значних соціальних та політичних змін, СРССУ є відповіддю на вимоги нового часу, прагнення українського судівництва до реформ, підвищення якості його послуг для громадян, дотримання європейських стандартів і наближення до кращих практик відправлення правосуддя. Крім того, Стратегія відображає потребу суспільства у підвищенні незалежності, підзвітності та прозорості судівництва та одночасно забезпечує більш активну співпрацю судової системи із законодавчою та іншими гілками влади. У рамках постійної роботи у напрямку європейської інтеграції, Україна приєднується до Угоди про асоціацію та про зону вільної торгівлі, веде діалог щодо спрощення візового режиму, а також долучається до інших заходів у партнерстві з Європейським Союзом (ЄС) та прагне стати повноцінним членом європейської спільноти. Реформування як сектору юстиції в цілому, так і судової системи зокрема є необхідною передумовою консолідації всіх зазначених зусиль.

З огляду на те, що для досягнення багатьох цілей СП необхідне внесення змін до Конституції та до інших законів, наголос в СРССУ поставлений на тих напрямках, які передбачають можливість домогтися суттєвих змін майже виключно через внутрішні заходи, яких суддівський корпус та органи суддівського самоврядування можуть вживати самостійно. Такими напрямками, зокрема, є зміцнення ролі судової гілки влади в процесі реформуванні сектору правосуддя та активна участь у законодавчих ініціативах, розбудова можливостей формування власного бюджету та системи фінансового управління, взаємодія з громадськістю (PR), наближення до моделі самоврядування та управління, спрямованого на підтримку та розвиток судової системи (на відміну від орієнтації на вказівки та перевірки), запровадження більш ефективних способів оцінки підзвітності та якості системи судочинства (включаючи оцінювання ступеня задоволення громадськості роботою судів), підвищення доступності правосуддя та єдності судової практики.

 

Одночасно слід зазначити, що  більш якісний розподіл обов’язків та повноважень кожного учасника  системи суддівського самоврядування, збалансування повноважень суддів та інших державних та приватних осіб в усіх видах судового провадження, підвищення доступності  правосуддя потребують змін до Конституції України та  інших законів. Відтак, СРССУ на 2015-2019 роки є всього лише одним із кроків в напрямку комплексного реформування судової системи зокрема та сектору юстиції в цілому.

 
ЩО ТРЕБА РОБИТИ, АБИ ВБЕРЕГТИСЯ ВІД КВАРТИРНОЇ КРАДІЖКИ?

• Не запрошуйте сторонніхнезнайомих вам людей у квартиру, особливо для розпивання спиртних напоївЗлочинці можуть домішати в алкоголь,який принесли з собою, препарати снотворної дії.

• Не повідомляйте домашньої адреси та номер телефону стороннім безпотреби.

• Коли даєте оголошення про продаж цінних речей, не вказуйте час вашоївідсутності у квартирі.

• Не зберігайте ключі від квартири разом із документами. Не приєднуйте до них чогось такого, що вказувало б на вашу домашню адресу. Загубившиключінегайно замініть замки, а також зміцніть двері додатковими засувами. Не залишайте ключі під килимками, у поштових скриньках і т.п. Як тільки-новиявите щось негаразд із замками, в яких хтось встиг покопирсатися,роблячи більше всього відбиткитерміново необхідно вжитипопереджувальні заходи.

• Нагромаджування кореспонденції в поштовій скриньці може вказати на вашу тривалу відсутністьДомовтеся із сусідами чи родичами, аби вони забирали пошту під час вашої тривалої відсутності.

• Зачиняйте вікна і кватирки, особливо, коли мешкаєте на першому поверсіабо у квартирах, розміщених поблизу пожежних драбинприбудов і т.п.

• Застрахуйте власне майно на випадок крадіжки.

• Не відчиняйте двері, не з'ясувавши хто саме до вас прийшовВхідні дверіобов'язково повинні бути обладнані вічком та дверним ланцюжком. Неможна відразу впускати тих, хто навіть у міліцейській формі, коли ви невикликали працівників міліціїЗ'ясуйтез якого він відділу міліції, телефончерговогообов'язково вимагайте документ, що засвідчує особу.

• Не застосовуйте для охорони власної квартири засобівякі заздалегідьможуть спричинити важкі наслідкипідведення електрострумувстановленнявибухового пристрою і т.п. Адже можете згідно із законом понестивідповідальність після того, як це спрацює.

 
ЯКЩО ВИ ВИЯВИЛИ ВИБУХІВКУ

Характерні ознаки, які вказують на можливу наявність вибухових пристроїв у підозрілому предметі:

1. Підозрілі обставини появи предметів – сумок, пакетів, коробок, металевих і скляних ємностей тощо, залишених без догляду власниками в даному місці і в даний час.

2.  Підозрілі обставини появи щойно поштукатурених або свіжопофарбованих місць на стінах, свіжоскопаної ділянки землі або купи сміття на шляху проходження;

3. Наявність у предметів характерного вигляду штатних боєприпасів, учбово-імітаційних, сигнальних, освітлювальних, піротехнічних виробів;

4. Наявність очевидних деталей, які приводять вибухові пристрої  в дію (елементи живлення, тумблери, кнопки, таймери, проводи тощо);

5. Звук роботи годинникового механізму з підозрілого предмета;

6. Наявність у предмета запаху бензину, газу, розчинника, а також інших хімічних речовин;

7. Наявність електроприводів (антен, мобільних телефонів), світловоду, який мигтить або безупинно горить;

8. Наявність диму, який виходить із предмета;

9. Наявність у дверях (вікнах) будь-яких сторонніх предметів, закріплених до них шнуром, проводом або липкою стрічкою.

Якщо виявлений предмет, на Вашу думку, не повинен перебувати в цьому місці і видався Вам підозрілим, не залишайте його без уваги.

Батьки! Ви відповідаєте за життя й здоров'я ваших дітей. Поясніть дітям, що будь-який предмет знайдений на вулиці або у під'їзді, може становити небезпеку для їх життя та здоров'я.

Завжди контролюйте ситуацію навколо себе, особливо коли перебуваєте на об'єктах транспорту, культурно-дозвільних, спортивних і торгових центрах.

У разі виявлення Вами залишених без нагляду речей у громадському транспорті, опитайте людей, які перебувають поруч. Встановіть, кому вони належать або хто міг їх залишити. Якщо власника не встановлено, негайно повідомте про знахідку водієві (машиністові) та працівнику міліції. Не намагайтеся заглянути усередину підозрілого пакета, коробки, іншого предмету.

Не підбирайте кинутих речей, якими б привабливими вони не були, у них можуть бути закамуфльовані вибухові пристрої (у банках з-під пива, стільникових телефонах тощо). На вулиці не бийте ногами предмети,   що лежать на землі.

Якщо Ви виявили невідомий предмет, схожий на вибухівку

Якщо Ви виявили невідомий предмет, який викликає Вашу підозру, в установі, негайно повідомте про знахідку адміністрації та охороні.

При виявленні невідомого підозрілого предмету у під'їзді свого будинку, опитайте сусідів. Можливо, він належить комусь із них. Якщо власника не встановлено – негайно повідомте про знахідку у підрозділ МВС України за телефоном 102.

У всіх зазначених випадках:

– не чіпайте, не пересувайте, не розкривайте  виявлений предмет;

– зафіксуйте час виявлення предмету;

– намагайтесь зробити все можливе, щоб люди відійшли якнайдалі від знахідки;

– обов'язково дочекайтеся прибуття оперативно-слідчої групи підрозділу МВС України (ви є важливим свідком).

Не вживайте самостійно ніяких дій зі знахідками або підозрілими предметами, які можуть виявитися вибуховими пристроями – це може призвести до їхнього вибуху, численних жертв і руйнувань.

Якщо раптом почалася активізація сил безпеки й правоохоронних органів, не проявляйте цікавості, ідіть у інший бік, але не бігцем, щоб Вас не прийняли за супротивника.

У разі вибуху або стрілянини негайно падайте на землю, краще під прикриття (бордюр, торговельний намет, машину тощо). Для більшої безпеки накрийте голову руками.

Випадково довідавшись про теракт, що готується, негайно повідомте про це в правоохоронні органи.

Якщо Вам стало відомо про підготовку чи вчинення злочину, негайно повідомте про це в органи Служби безпеки чи МВС України!

 

джерело: mvs.gov.ua

 
Возврат депозитов по-украински

Самый популярный вопрос, который задают мне клиенты – «Какие гарантии возврата моего вклада»?
Очень хочется рассказать о том органе, который в самом деле должен гарантировать вкладчику возврат его вклада, и о том, что же в действительности происходит в банковской системе по вопросам выдачи депозитов.
В Украине в настоящее время временная администрация/ликвидация введена ориентировочно в 40 банках, это такие крупные банки как Форум, Всеукраинский акционерные банк (ВиЭйБи Банк, ВАБ Банк), ИмексБанк, Городской коммерческий Банк (Ситикоммерц Банк) и другие. Кроме этих банков, трудности с выплатой депозитов испытывает Дельта Банк, Банк Финансы и Кредит, Банк Финансовая инициатива, Банк Надра и еще ряд банков.
Получив отказ в возврате депозита, независимо от того закончился срок вклада или нет, вкладчик начинает искать пути спасения своих денег и обращается к юристам. Если пол года назад никто и не сомневался в положительном решении суда, то теперь моим потенциальным клиентам следует знать и учитывать следующее.
Судебная практика по вопросам возврата депозитов в 2015 году является неоднозначной.
Во-первых, некоторые судьи выносят решения по вкладам в валюте в эквиваленте по курсу НБУ на день вынесения решения в гривне, что дает возможность при исполнении решения уйти от его исполнения именно в валюте, да и курс пока дойдет дело до его исполнения может существенно измениться. Но данные решения успешно обжалуются в апелляционной инстанции. Мы стремимся в получении решения суда именно в валюте. И, как правило, получаем их!
Во-вторых, если обращаться с иском в суд о возврате депозита уже после введения временной администрации можно получить отказ в удовлетворении исковых требований. Судьи мотивируют свои решения тем, что после введения временной администрации наступают определенные законом процедуры и вкладчик банка, якобы, получит 200 тыс. грн. через Фонд гарантирования вкладов, а оставшуюся сумму в порядке очередности во время процедуры ликвидации. Данные отказы чреваты тем, что по тем банкам, в которых введена временная администрация, не факт, что будет ликвидация и это решение может быть абсолютно незаконно, но умело использовано в дальнейшем против вкладчика.
Именно поэтому вкладчики Дельта Банка, Банка Финансы и Кредит, Банка Финансовая инициатива, Банк Надра и тех банков, в которых еще не введена временная администрация, не откладывайте на потом обращение в суд! Действуете сейчас!
Несмотря на вышесказанное, у вкладчиков ВиЭйБи Банка тоже есть шанс, у нас есть положительная судебная практика в 2015г.
В-третьих, в участие по делам о взыскании депозитов для обеспечения полноты рассмотрения судебного дела и мы привлекаем Фонд гарантирования вкладов. Представители этого «гаранта вкладов» часто бывают абсолютно не осведомлены ни о существовании такого вкладчика, ни о том, есть ли данный вкладчик в списках для получения гарантированной суммы. Даже в судебном порядке добиться от представителя Фонда выписки из списка вкладчиков порой нереально. Именно поэтому решение суда о взыскании депозита точно мимо Фонда не пройдет. Вы будете иметь факты установленные судом, которые имеют преюдициальный характер и больше не требуют доказывания.
И последнее, некоторые вкладчики неплатежеспособных банков стали получать так называемые «письма счастья». Фонд гарантирования вкладов признает ничтожными (дословно «нікчемними») депозитные договора при разбивке вклада на родственников, друзей, знакомых, которые массово происходили до введения временной администрации по многим банкам. Фонд гарантирования вкладов даже дал разъяснение по этому поводу:
“Правом на признание договоров банковского вклада или банковского счета ничтожными уполномоченное лицо фонда пользуется только в случае, если вкладчики “разбивают” суммы более 200 тыс. грн. на несколько вкладов, или если счета открываются с нарушением законодательства (например, наличие постановления НБУ, которым введен запрет банку на открытие новых счетов физическим лицам. Такое ограничение, как правило, устанавливается при предоставлении банку статуса проблемного)”, — отмечается в разъяснении.
В то же время, как напомнили в фонде, в рамках Гражданского кодекса недействительная сделка не создает юридических последствий, в связи с чем каждая из сторон обязана возвратить другой стороне все, что она получила, или возместить стоимость полученного.
“В случае признания по решению уполномоченного лица фонда договора банковского вклада или банковского счета ничтожным, средства вкладчика должны быть возвращены на счет, с которого они были перечислены по договору, признанным недействительным. В случае несогласия вкладчика с решением уполномоченного лица фонда о признании договора банковского вклада или банковского счета ничтожным, такой вкладчик вправе обратиться с соответствующим иском в суд”, - отмечается в разъяснении фонда.
Моим клиентам стоит знать, что никакой ничтожности или никчемности в данных сделках нет и не может быть. У Фонда просто нет денег. И, конечно, нужно обращаться в суд. Но это абсолютно не легкий судебный процесс, довольно длительный и, который требует серьезной досудебной подготовки. Порядок обращения в суд и связанные с этим вопросы Вы можете получить консультацию Адвоката ШУТЬ Сергея Сергеевича по тел. (044)221-27-02.

 
ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГУ СЛІДЧОГО ЗА СТ. 93 КПК УКРАЇНИ

 

До ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

ГУ ДФС у м. Києві

Слідчому з ОВС першого ВКР СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві

___________

На вимогу № _____/10/26-15-09-0212

від _______2015 року

До Товариства з обмеженою відповідальністю «МК Україна» надійшла вимога слідчого з ОВС першого ВКР СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ___________ Вказана вимога посилається на ст. 93 КПК України та обґрунтована наявністю кримінального провадження №3201000000000000, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України. Також у вимозі зазначено, що під час досудового розслідування встановлено ряд підприємств, які надають податкову вигоду реальному сектору економіки, до якого увійшли ТОВ «КАЙ» та ТОВ «ГЕРДА», в зв’язку з чим слідчий вимагає у ТОВ «МК Україна» засвідчені належним чином копії всіх первинних бухгалтерських документів із вказаними підприємствами за 2014 рік.

На виконання вказаної вимоги зазначаємо наступне.

Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, витребовуючи у керівництва підприємства документи, слідчий з ОВС першого ВКР СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві __________ зобов’язаний керуватися конкретними нормами чинного законодавства і діяти у повній відповідності до вказаних законодавчих норм. Суб’єкт підприємницької діяльності зобов’язаний виконувати лише ті вимоги державного органу права, підстави та спосіб реалізації яких чітко визначені в законі. Якщо ж вимоги державного органу не обґрунтовані конкретними нормами закону або суперечать їм, суб’єкт підприємницької діяльності має право не виконувати такі вимоги.

Відповідно до частини 1 статті 9 КПК України під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов’язані неухильно додержуватися вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на які надана Верховною Радою України, вимог інших законодавчих актів.

Крім того, статтею 84 КПК України встановлено, що доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Тобто доказами можуть бути документи, які, по-перше, отримані у встановленому КПК України порядку, по-друге, на підставі вказаних документів встановлюються факти та обставини, що мають значення для справи, а тому мають бути безпосередньо пов’язані з об’єктом або суб’єктом злочину.

Враховуючи викладене, необхідно вказати, що, витребовуючи від ТОВ «МК Україна» документи, слідчий з ОВС першого ВКР СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві _____________ не вказує на те, яке значення для досудового розслідування та встановлення істини в кримінальному провадженні мають фінансово-господарські та бухгалтерські документи ТОВ «МК Україна», і взагалі яке відношення запитувані документи мають до цього кримінального провадження.

Згідно зі статтею 2 КПК України, завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Слідчий з ОВС першого ВКР СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ______________, як на підставу надсилання вимоги про надання документів посилається на статтю 93 КПК України, у відповідності до якої сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Однак порядок реалізації повноважень (правова процедура) слідчого щодо витребування документів від підприємств, установ та організацій визначений главою 15 КПК України і здійснюється у формі отримання тимчасового доступу до речей і документів.

Відповідно до частини 1 статті 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом вилучити їх (здійснити їх виїмку).

При цьому частиною 2 статті 159 КПК України визначено, що тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Тобто право витребовувати документи (отримувати тимчасовий доступ до речей і документів) у підприємства чи іншого суб’єкта можливо лише на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Отже, кримінальним процесуальним законодавством України визначено виключно такий порядок отримання доказів при розслідуванні обставин діяння з метою забезпечення здійснення судового контролю за правомірністю та обґрунтованістю вимог органів досудового слідства.

У зв’язку з цим ТОВ «МК Україна» надасть фінансово-господарські та інші документи лише на виконання вимог ухвали слідчого судді про надання тимчасового доступу до речей і документів.

Враховуючи викладене та керуючись частиною 1 статті 19 Конституції України, зазначимо, що у ТОВ «МК Україна» не виникає обов’язку виконувати вимогу (в порядку статті 93 КПК України) слідчого з ОВС першого ВКР СУ ФР ГУ ДФС у м. Києві ____________ тому у виконанні вищевказаної вимоги слід відмовити.

Водночас керівництво ТОВ «МК Україна», усвідомлюючи всю важливість функцій та завдань, які покладаються на правоохоронні органи, готове сприяти слідству, однак виключно за умови, якщо правоохоронні органи будуть діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З повагою,

Директор ТОВ «МК Україна» _________________О.О.

 

 
« ПерваяПредыдущая212223242526272829СледующаяПоследняя »

Страница 22 из 29